Biopalivo smíšené s klasickým palivem ušetří palivo v letecké přepravě
Podle výsledků vývoje a následního testování je jasné, že při použití směsi paliva skládající se z běžně používaného leteckého benzínu a biopaliva druhé generace (rovným dílem) se dosáhne význačná úspora. Dálkový let v trvání přibližně dvacet hodin spotřebuje tohoto paliva až o 1,4 t méně než toho klasického. Je to rozdíl asi 1,2 procenta, no přesto významný.
Testování neprobíhalo jenom z tohoto zkušebního letu. Nejprve bylo zapotřebí důkladně otestovat všechny složky samotného letadla. Až po ukončení této první fáze letadlo podstoupilo ve vzduchu mnohé zkoušky zaměřené na různé podmínky.
Když bude tato palivová kombinace schválena na každodenní použití, bude to jedna z možných zbraní v boji s přetrvávající globální krizi a taky dobrá zpráva pro životní prostředí, protože tohle palivo produkuje podstatně méně CO2. Odhaduje se, že emise skleníkových plynů se jeho použitím v porovnání s původním palivem sníží až o 65 procent.
Na místě je očekávání, že se to příznivě promítne i do cenové hladiny služeb aerolinek pro zákazníky. Když se přidají konstruktéři letadel, výrobci motorů a spolupráce zafunguje pro co nejefektivnější využití daného paliva, cenové rozdíly mohou být velice příjemné.
| Červen 2, 2009 | V Jiné